Tussen alle dingen die de daagelijkse dag mee brengt, geniet ik vol op van de opleiding. Het is zo mooi om te zien wat paarden voor mensen kunnen. Ik verbaas mij er elke keer weer over hoe overweldigend het is om met deze dieren te mogen werken. Hoewel ik dagelijks dingen leer en op school de nodige theorie mee krijg is het ervaren het staan in de bak met een coachee is toch het allerleukste.
Zaterdag kwam een jongen van 10 in de bak, hij is al een keer eerder geweest en ik vroeg wat was het allerleukste de vorige keer. Vol overgave en met glunderende oogjes vertelde hij dat hij het super leuk vond bij het paard. Dat wilde hij nog wel een keer. Deze jongen heeft natuurlijk geen hulpvraag :-) We zijn aan de slag gegaan met "gehoord worden en samen werken" en hoe doe je dat. Met kindercoaching word er veel gespeeld en gewerkt met matrialen. De jongen laten we hem Q noemen kreeg een opdracht maak een rivier. Q ging aan de slag met de spullen die er lagen. Hij had bedacht dat hij het paard mee wilde laten lopen met hem langs de rivier. Goed .
Hoe doe je dat?
Q Ik vraag het. Heel zachtjes zegt Q de naam van het paard. Paard eet door.
Dan schreeuwd Q. Paard eet door.
Q zegt zou ik het rennend roepen. Q rent langs het paard op veilige afstand. Paard eet door.
Zo zijn er nog wat pogingen waar het paard geen reactie geeft.
Q zegt mag ik naar het paard toe gaan om haar te vragen of ze mee wil lopen. Zo gezegt zo gedaan Q loopt naar het paard toe aait het paard en vraag of ze mee wil lopen.
Samen lopen ze het rondje.
Q was super trots dat hij met het paard gelopen heeft. Hij heeft ook heel veel geleerd over hoe vraag je nu wat aan een ander. dit was een mooie sessie.
Zaterdag kwam een jongen van 10 in de bak, hij is al een keer eerder geweest en ik vroeg wat was het allerleukste de vorige keer. Vol overgave en met glunderende oogjes vertelde hij dat hij het super leuk vond bij het paard. Dat wilde hij nog wel een keer. Deze jongen heeft natuurlijk geen hulpvraag :-) We zijn aan de slag gegaan met "gehoord worden en samen werken" en hoe doe je dat. Met kindercoaching word er veel gespeeld en gewerkt met matrialen. De jongen laten we hem Q noemen kreeg een opdracht maak een rivier. Q ging aan de slag met de spullen die er lagen. Hij had bedacht dat hij het paard mee wilde laten lopen met hem langs de rivier. Goed .
Hoe doe je dat?
Q Ik vraag het. Heel zachtjes zegt Q de naam van het paard. Paard eet door.
Dan schreeuwd Q. Paard eet door.
Q zegt zou ik het rennend roepen. Q rent langs het paard op veilige afstand. Paard eet door.
Zo zijn er nog wat pogingen waar het paard geen reactie geeft.
Q zegt mag ik naar het paard toe gaan om haar te vragen of ze mee wil lopen. Zo gezegt zo gedaan Q loopt naar het paard toe aait het paard en vraag of ze mee wil lopen.
Samen lopen ze het rondje.
Q was super trots dat hij met het paard gelopen heeft. Hij heeft ook heel veel geleerd over hoe vraag je nu wat aan een ander. dit was een mooie sessie.
Reacties (0)
Geen reacties gevonden.